کد مطلب: 204609
ابداع دانشمند ايراني؛ جلوگيري از عفونت با «پانسمان هوشمند»
تاریخ انتشار : 1399/11/08 15:32:21
نمایش : 1077
دانشمند ايراني دانشگاه «رود آيلند» يک پانسمان هوشمند جديد ساخته که مي‌تواند در لحظه از ابتلا به عفونت‌هاي مضر جلوگيري و با نانولوله‌هاي کربن وضعيت عفونت در زخم‌ها را پيگيري کند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از نانو ورک، کارکرد پانسمان‌ها يا «چسب زخم» براي پوشاندن زخم‌ها براي همه افراد روشن است، اما اگر اين باندها بتوانند عفونت‌ها را نيز تشخيص دهند بسيار مفيدتر خواهند بود.

محققان با استفاده از نانوحسگرهاي جاسازي شده در الياف پانسمان، ابزاري کاربردي و غيرتهاجمي را براي شناسايي و نظارت بر عفونت رخ داده در محل زخم ايجاد کرده‌اند.

«محمد معين صفايي» دانشمند ايراني دانشگاه «رود آيلند» با همراهي «دانيل راکسبري» از همين دانشگاه،  يک پانسمان هوشمند جديد ساخته  که مي‌تواند در لحظه از ابتلا به عفونت‌هاي مضر جلوگيري و با نانولوله‌هاي کربن وضعيت عفونت در زخم‌ها را پيگيري کند.

يک دستگاه پوشيدني کوچک، اين پانسمان هوشمند را کنترل کرده و به صورت بي‌سيم(از طريق ارتباط نوري) سيگنال‌هاي نانولوله‌هاي کربني تعبيه شده در پانسمان را تشخيص مي‌دهد. سپس اين سيگنال مي‌تواند به دستگاهي مانند تلفن هوشمند منتقل شود که توانايي ارسال هشدارهاي خودکار به بيماران يا ارائه دهندگان خدمات بهداشتي را دارد.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg